EDERED noorte teatri kohtumine Prantsusmaal

EDERED on rahvusvaheline laste ja noorte kultuuriprojekt, mis loodi 1979. aastal Sveitsis, mille ülesandeks on laste ja noorte sotsiaalsete ja kultuuriliste kontaktide loomine ja arendamine. 1979 aastast tänaseni on need kohtumised toimunud igal aastal erinevates Euroopa riikides. Eesti liitus organisatsiooniga 1992. aastal ja on tänaseni kõigist osa võtnud. Ederedil on suur rõhk erinevate rahvuste koostööle. Suurepärane võimalus suhtlemiseks ja erinevate kultuuride kokku sobitamiseks. Igal aastal on erinev teema, mille lahendamiseks otsitakse koos väljendusvahendeid ja võimalusi teatrivaldkonnast. 10-päevane tööprotsess lõpeb ühise lavastusega. Ühe maa õpilased töötavad erinevates gruppides ja erinevate maade teatriõpetajate juhendamisel. https://www.facebook.com/Ederedorg

2018. aastal toimub EDERED Prantsusmaal Toulousis, 11.-22. juulil. Teemaks: Suured avastajad (Great explorers). VäikesestKarakterist osalesid EDEREDI kohtumisel Agur ja Indrek.

Poiste kokkuvõte Prantsusmaa laagrist:

Päev 1:
Jõudsime varahommikul Tallinna lennujaama, kus me läksime lennuki peale mis lendas Münchenisse. Münchenis ootasime 7 tundi lennukit, mis viis meid Toulousi. Lennujaamas ootas meid meie eddie*, kes viis meid laagripaika. Kohale jõudes sõime õhtust ning näidati meile toad ära. Peale seda jagati meid workshopidesse* ära. Hiljem mängiti kõik koos mänge ja siis jagati meile meie veepudelid ja särgid ära.

Päev 2:
Ärkasime üles, hommikusöök, laulsime EDERED-i laulu, soojendus, workshop, lõunasöök, workshop ja õhtusöök (ehk tavaline päev). + marketplace kus me jagasime enda maa asju teistele nagu komme, snäkke, ehteid jne.

Päev 3:
Sama mis päev 2 aga ilma marketplace-ta.

Päev 4:
Sama mis päev 3 aga meil oli Soome, Iisraeli, Saksamaa, Eesti, Kreeka ja Prantsusmaa national evening*.

Päev 5:
Me läksime Renessanssi muuseumisse ja siis meil oli 1 tund vaba aega linna peal. Meil oli Türgi, Belgia, Island / Fääri saarte ja Leedu national evening.

Päev 6:
Tavaline päev.

Päev 7:
Tavaline päev. + läksime uuesti linna, sest paljud poed olid viiendal päeval kinni.

Päev 8:
Esimene workshop oli ära ja siis läksime La Cité de l’Espace (Planetaariumisse).

Päev 9:
Tavaline päev.

Päev 10:
Tavaline päev. + lõppetenduse proov.

Päev 11:
Paraad,  lõppetendus, EDERED-i film ja pidu.

Päev 12:
Eestisse tagasitulek ;( . Me läksime Toulouse-ist Amsterdami ja siis Tallinnasse.

eddie*- abistaja ja esindaja riigile EDEREDist.

workshop*- nagu näiteringi tund, grupp kuhu jaotati kõikidest riikidest inimesi ja kus harjutati näitlemiskunsti koos lõppetenduse jaoks esinemist.

national evening*- õhtu kus kõik riigid pidid oma riiki tutvustama lühiesitusega.